Pagina principală
 

ENDA
   Listă alfabetică articole
   Ultimele articole
   Clasament articole
   Hartă articole
   Echipa ENDA (3)
   Voluntariat ENDA (5)
   Comunicate ENDA (2)
LEGIO DACICA
   Prezentare (1)
   Activități (7)
   Poveștile Legio Dacica (14)
GENERALITĂŢI
   Terra Dacorum (21)
   Economia (10)
   Arta (5)
SOCIAL
   Regii (14)
   Personaje (6)
   Societate (3)
   Origini (2)
   Triburi (75)
   Împăraţii traco-daci (1)
SPIRITUALITATE ŞI CULTURĂ
   Ştiinţă (1)
   Kogaionon (6)
FENOMENUL MILITAR
   Armele (23)
   Seniorii războiului (5)
   Arhitectura militară (5)
   Cetăţile (15)
   Războaiele dacilor (6)
   Civis Romanus (6)
   Romanii (3)
CONEXE
   Dinastii imperiale (2)
   Migraţiile (10)
   Etnografica (6)
   Apoulon (5)
BIBLIOTECA VECHE
   Cuprins
   Surse elene (103)
   Surse latine (140)
   Surse româneşti (97)
   Surse diverse (9)
   Lapidarium (7)
   Traduceri (177)
BIBLIOTECA CONTEMPORANĂ
   Articole online
   Cărți online
   Periodice (40)
   Recenzii (5)
   Repertorii arheologice (3)
BIBLIOTECA PDF
   Surse contemporane (2)
   Surse vechi (7)
UNIVERSITARIA
   Lucrări de licenţă (2)
   Cursuri (4)
ISTORIA ALTFEL
   Ziarul personal (5)
   Arheologie experimentală (3)
   Trupe de reconstituire istorică (1)
   Reconstituiri istorice (1)
   Filme artistice (4)
   Grafică (3)
   Poezii (11)
   Legende şi povestiri (3)
   English translations (49)
MULTIMEDIA
   Imagini
   Video (28)
INTERNET
   Resurse WWW (2)
   Ştiri (356)
   Diverse (2)


Pagina principalăHartă siteArhivă ştiriListă alfabetică articoleClasament articoleContact ENDA pe FacebookENDA pe TwitterNoutăţi ENDA prin canal RSSAbonare newsletter Distribuie pe FacebookDistribuie pe TwitterDistribuie prin email

AENEAS GAZAEUS – IMMORTALITATE ANIMAE

(pag. 43)
Thraciam Terram habitant Getae, ad fluvium Istrum siti, hi Pythagorae servum, Samolxim vocabulo, fugitivum, simulatorem dominica philosphiae, solum Deum habent, optimosa suoru sacrificantes, immortalitati, ut opinantur, consecrant.
[…]
(pag. 125)
„Pag. 43, ἡᾝροι.] Jusonem igitur pro malo Daemonio habuit Porphyrius. Sanè nec in fabulis freqventia sunt ipsius bona facimora.
μόνον θεὸν ᾄγουσι] Scribendum suspiceris: Κρόνον. Zamolxin enim hunc sacrificiis humanis venerabantur Getae, & Saturnum autumabant. Diogenes Laertius: ἔχε δὲ ὁ Πυθαγόρας ἀδελφοὺς, πρεσβύτερον μὲν Ἔυνομον. μέσον Ὶ Τυρρηνὸν. καὶ δοὐλον Ζάμολξιν, ᾧ γέται θύουσι Κρόνον νομίζοντες. Inconcinnior qvidem haec lectio: me vulgata tamen vera est. Nam Martem etiam severissimè coluisse Getas, vel Jornandes evicerit. De cultu hujus, utq; multis annis Pythagora prior fuerit, vide Herodotum Libro Qvarto. Hominem autem, qvem quotannis occidebant Getae ajebant. Legatum mittere ad Zamolxin. Clemens Alexandrinus, Strom. IV. λέγεΙ Ὶ ἔθνος βάρβαρον οὐκ ἄγιυςον φιλοσοφίας. πρεσβύτην αίροῦνται ωρὸς ζάμολξιν ἥροα κατ΄ ἔτος. ὁ δὲ ζάμολξιν ην τ πυθαγὸρου γνωρίμων. ἀποσφάττεται οὖν ὁ δοκιμώτατος κριθεὶς, ἀνιωμένων των φιλοσοφησάντων μὲν, οὐχ αἱρεθέντων δὲ ὡς ὰποδεδοκιμασμένων ἐυδαίμονος ὑπηρεσίας. Zamolxin inter eos, qvi extra Graecos Graeciamqve philosophati sunt, recenset Theodoretus Therapeut. Primo. Quid autem vir doctissimisus Joannes Wovverius ad Minutium Felicem AEneae adscribit Servos Getas Zamolxis sacrificasse, scribere eum, lapso est memoriae.


BIBLIOGRAFIE:


Sursa: Aeneas Gazaeus et Zacharias Mitylenaeus. Philosophi Christiani de Immortalitate animae et Mortalitate universi, ex recensione et cum animadversionibus, Casparis Barthii, Eqvitis, &c., Lipsiae, Typis Johannis Baueri, Sumptibus vero Christiani Gerlachii & Simonis Beckensteinii, Anno Domini, MDCLV (https://books.google.ro/books?id=JYhXAAAAcAAJ).