Pagina principală
 



ENDA
   Listă alfabetică articole
   Ultimele articole
   Clasament articole
   Hartă articole
   Asoc. Cult. Enciclopedia Dacica (2)
   Echipa ENDA (4)
   Activități ENDA (2)
   Voluntariat ENDA (5)
   Comunicate ENDA (3)
   Rapoarte de activitate (3)
LEGIO DACICA
   Prezentare (1)
   Activități (8)
   Poveștile Legio Dacica (15)
GENERALITĂŢI
   Terra Dacorum (24)
   Economia (12)
   Arta (6)
SOCIAL
   Regii (15)
   Personaje (6)
   Societate (3)
   Origini (2)
   Triburi (83)
   Împăraţii traco-daci (1)
SPIRITUALITATE ŞI CULTURĂ
   Ştiinţă (1)
   Kogaionon (7)
FENOMENUL MILITAR
   Armele (34)
   Seniorii războiului (7)
   Arhitectura militară (4)
   Cetăţile (20)
   Războaiele dacilor (17)
   Civis Romanus (7)
   Romanii (3)
CONEXE
   Dinastii imperiale (2)
   Migraţiile (10)
   Etnografica (6)
   Apoulon (5)
BIBLIOTECA VECHE
   Cuprins
   Surse elene (103)
   Surse latine (140)
   Surse româneşti (97)
   Surse diverse (9)
   Lapidarium (7)
   Traduceri (177)
BIBLIOTECA CONTEMPORANĂ
   Articole online
   Cărți online
   Periodice (58)
   Recenzii (12)
   Articole știinţifice (1)
   Repertorii arheologice (3)
   Surse contemporane (9)
BIBLIOTECA PDF
   Surse contemporane (8)
   Surse vechi (7)
UNIVERSITARIA
   Lucrări de licenţă (2)
   Cursuri (4)
ISTORIA ALTFEL
   Dacia 3D (10)
   Arheologie experimentală (3)
   Trupe de reconstituire istorică (1)
   Reconstituiri istorice (1)
   Filme artistice (4)
   Grafică (3)
   Poezii (12)
   Legende şi povestiri (3)
   English papers (55)
ZIARUL PERSONAL
   Borangic Cătălin (35)
   Marcu Marius (5)
   Velico Dacus (57)
MULTIMEDIA
   Imagini
   Video (36)
   Podcast (1)
INTERNET
   Resurse WWW (2)
   Ştiri (430)
   Diverse (2)


Pagina principalăHartă siteArhivă ştiriListă alfabetică articoleClasament articoleContact ENDA pe FacebookCanal Youtube ENDAENDA pe TwitterNoutăţi ENDA prin canal RSSAbonare newsletter Distribuie pe FacebookDistribuie pe TwitterDistribuie prin email

SARMIZEGETUSA REGIA ŞI PRIMII KILOMETRI DE ASFALT

PRECIZARE! Prezentul material NU este o producție ENDA, este o preluare de informație în baza legii 8/1996, Cap. III, Art. 9, Pct. e. Textul de mai jos nu este un material științific, ci un articol de presă, prezentarea lui nu are caracter de informare ci evenimențial și nu reflectă punctul de vedere al ENDA, ci al autorului materialului.


Sarmizegetusa Regia şi primii kilometri de asfalt. Şoseaua spre oraşul antic a fost aşteptată două decenii

Principalul drum de acces spre Sarmizegetusa Regia a fost închis traficului rutier din 24 august, când au început lucrările de modernizare. În ultimele două săptămâni, au fost turnaţi primii kilometri de asfalt, iar autorităţile speră ca şoseaua de 18 kilometri spre situl fostului oraş antic să fie finalizată până la sfârşitul anului.
Modernizarea celor 18 kilometri de drum judeţean între satul Costeşti şi situl UNESCO de la Sarmizegetusa Regia se numără printre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate în prezent în judeţul Hunedoara.
Drumul, extrem de degradat, va fi asfaltat şi lărgit, în cadrul unui proiect finanţat prin fonduri de la Uniunea Europeană, în Programul Operaţional Regional 2007-2013. De peste două decenii localnicii aşteaptă transformarea drumului judeţean de pământ într-o şosea accesibilă, însă prin proiectele realizate în anii trecuţi nu s-a realizat acest lucru.
Până la finalul acestui an, constructorii au termen să finalizeze proiectul. Autorităţile au închis traficul rutier pe tronsonul aflat în şantier, pentru a grăbi realizarea investiţiei. Până în prezent, de la ieşirea din satul Costeşti spre Sarmizegetusa Regia au fost turnat asfaltul pe o porţiune de circa doi kilometri, iar în prezent muncitorii lucrează la consolidarea terasamentului şi la lărgirea drumului.
Proiectul de modernizare a DJ705A este finanţat din fonduri de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013. Contractul a fost atribuit prin licitaţie publică SC Trans Construct Import Export SRL, pentru un preţ de 18,2 milioane de lei. Valoarea investiţiei de la care a pornit licitaţia pentru proiect a fost de peste 41 de milioane de lei. Constructorii au termen ca până la finalul acestui an să finalizeze lucrările de modernizare a tronsonului rutier.
Şi celălalt tronson al drumului judeţean 705A, între Orăştie şi Costeşti, a fost inclus într-un proiect de modernizare, pentru care cei de la Consiliul Judeţean Hunedoara speră să obţină finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa 6, Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regional. Proiectul se află pe o listă de rezervă, iar dacă nu va putea beneficia de finanţare UE, va fi realizat din fonduri proprii.

citeşte mai departe...


BIBLIOGRAFIE:


Sursa: http://adevarul.ro , 2015